בתחילת כל שנה נשלחים טפסי 101 לעדכון הגמלאים החייבים בכך על פי הנחיות רשות המיסים.
לידיעתכם, אם בשנת המס הקודמת היו לכם הקלות מס מהסוגים הרשומים מטה, תוקף הקלות אלו יפוג בתחילת חודש אפריל מדי שנה:
- תושבות ביישוב ספר – ישוב מזכה
- פטור עקב נכות בגין סעיף 9 (5) שנתי
- נק’ זיכוי מיוחדת בגין ילד נטול יכולת (לפי סעיף 45 לפקודה)
- הנחה במס על הגמלה (תיקון 190)
- נקודת זיכוי בגין בן / בת זוג שאין לו הכנסה (להצהיר בטופס 101 ולצרף צילום ת"ז של בן / בת הזוג)
- תיאום מס על הכנסה נוספת
לכן, כדי לוודא כי אתם מקבלים את ההקלות המגיעות לכם, עליכם להמציא לטכניון אישור מס מתאים לשנת הבאה.
ללא אישור מס מתאים, ינוכה מס הכנסה מהקצבה ללא הטבת המס / הפטור.
מדי שנה נשלח טופס 101 לגמלאים באמצעות דואר אלקטרוני (חילן-נט) או במעטפה לכתובת הדואר. על כל גמלאי לעבור על נכונות הפרטים. חובה למלא את סעיף ה' של הטופס. במידה וסימנתם כי יש לכם הכנסות נוספות, עליכם לצרף לטופס אישור מס מתאים. את הטופס יש לשלוח למחלקת שכר בצורה מקוונת (sachar@technion.ac.il) או במעטפה או לפקס 04-8864959.
במקביל, גמלאים בעלי הכנסה נוספת צריכים לגשת למס הכנסה ולבצע תיאום מס.
אם לא נשלח אליכם טופס 101 אך היה שינוי במצבכם האישי הכולל שינוי כתובת, מצב משפחתי, או שינוי במצב התעסוקה, באפשרותכם להדפיס את הטופס: טופס 101 למקבל קצבה (PDF), למלא ולשלוח את הטופס החתום לכתובת: מחלקת שכר, קריית הטכניון, חיפה 3200003.